tirsdag 2. november 2010

Sesongen 2010 over

Sesongen er over, og det ble kjøring både på Momarken og finale i Danmark.

På Momarken var vi desverre involvert i en real smell etter å ha kommet godt ut i A-Finalen og lå side om side med 1. plassen inn mot første sving hvorpå det smalt og jeg gikk over en jordvoll og ufrivillig inn i alternativsporet. Endte med en 7. plass

I Danmark var de innledende omgangene krevende, og ekstremvær gjorde forholdene på banen relativt vanskelige. to av omgangene endte med brutt løp, både selvforskyldt og med god hjelp av en danske.
Faktum var at jeg måtte i en A-Finale og mine konkurenter måtte havne bak meg i en gitt rekkefølge for å klare gullet i sammendraget. de fire første plassene sto fortsatt åpne foran siste finalerunde.
Jeg sto bakerst i en C-finale og hadde en lang vei opp til pallplass. 2 runder ut i C-finalen ryker et rør på servostyringen, og bilen er meget vanskelig å håndtere. Vinner allikevel, og er klar for en B-finale.
Fra 7. startspor gjør jeg en bra start og klarer å plukke plasseringer og tilslutt vinne denne også.
A-finale, med krampe i begge overarmer, gjør igjen en bra start, men det begynner å bli virkelig tungt å manøvrere bilen! klatrer opp til en 3. plass i det jeg passerer mål-linjen!
Noen minutter senere skal det vise seg at jeg blir dømt sist i A-Finalen, pga jeg har vært borti en bil som sto rolig i gulflaggsone i yttersving med bakenden på bilen, og sammenlagtresultat i NEZ kan vinkes farvel...

Vi ender på den ergelige 4.plassen totalt sesongen 2010. Hevnlysten er stor!!

Broooooom!!