mandag 11. juli 2011

Store endringer i Husvik Motorsport!


Ting blir ikke alltid som man har forutsett og trodd, dette har vi nå virkelig funnet ut!
La meg forklare...


Planen var (som kjent) å bygge opp Mazda RX8`n vi gikk til innkjøp av i fjor høst, men etter en strevsom vinter med mye på planen og i tillegg startet for oss selv, fant vi fort ut at dette ikke var mulig å gjennomføre.


Planen endret seg så til å kjøre Civic en sesong til, men når sesongen nærmet seg, forandret planen seg nok en gang, og vi vurderte å selge begge bilene for å kjøpe en kl.3 bil, som det forøvrig var en løs avtale på å handle om bilene ble solgt. Det ble de ikke og...


Tilslutt blir resultatet noe uventet for oss alle egentlig, og vi har nå en fullblods Skoda Divisjon 1 (SuperCar) stående i garasjen!
Bilen er tidligere eid av bla. Atle Vik og er oprinnelig bygget i Tjekkia vegg i vegg med Skoda fabrikken, på Skoda Motorsport.
Dette er en bil med 2-liters motor m/turbo som yter rundt 500hk/700nm, drar på alle fire hjul og har bla. 5trinns sekvensiell gearing. Den kjøres i det som fra i år kalles "SuperCar", tidligere kjent som "Divisjon 1", også omtalt som keiserklassen i rallycross!
Bilen er nok ikke på høyde med de værste i EM, men dog skal det være en bil med godt potensiale, og den har flere ganger vist den ikke er langt bak i rekkene når det kommer til stykket.
Vi møtte Atle på Gardermoen for test av bilen, fikk kun tid til 2 treningspass med bilen, men den endte som sagt i garasjen på Ihlebekk. Det skal vel godt gjøres å ikke ha det moro med et slikt leketøy!
Noen dager senere bar det rett i lakk-boksen da vi ikke kan være bekjent av å kjøre hvit bil! oransjefargen ble lagt på, og tak+panser trukket i carbon, samt noen detaljer på bilen. nye dekaler i siderutene bak var også på sin plass.
Det var dog noen gjøremål på bilen som måtte utbedres, og ny radiator av største type fra Gunnarsson ble bestilt, tilpasset og montert, samt ny ATL bensintank og litt diverse annet. Nye Avon dekk er bestilt fra Jøranli og bilen skal nå iløpet av et par dager til Alf Eng for diverse oppgraderinger og rep, før bilen er klar for løp!
Vi sendte en noe optimistisk påmelding til EM-Runden på Høljes, men fant fort ut at det var ikke nok timer i døgnet til å kunne realisere dette, også pga arbeidssituasjon vår ellers om dagen, så vi måtte desverre melde avbud.
Planen fremover er å kjøre full NEZ-Cup (Nordeuropeisk mesterskap), siden denne starter seint i "sesongen" med 1. runde i Litauen 23-24 Juli, med påfølgende 2. runde i Latvia helgen etter.
Dog har vi ingen forutsetninger for å forvente store resultater denne sesongen, da dette ikke er en type bil du setter deg i og kjører fort med fra første meter, og vi ikke har tid og mulighet for testing før kommende løp.


Men når hjelmen sitter på hodet, beltene strammes, tommelen gis til starteren og lyset blinker, ser jeg ingen grunn til å ikke gi alt! så får tiden vise hva det holder til!

Vi skal prøve å komme med oppdatering snarest mulig etter de kommende 2 løpene, følg med:)

Brooooooom!